-Venstre vil styrke bredbåndssatsingen

-Venstre vil styrke satsingen på utbygging av fiberbredbånd i Levanger, sier Venstres førstekandidat ved kommunevalget Karl M. Buchholdt. Han viser til utredninger fra Levanger kommune som opplyser at kun 65 prosent av husstandene i kommunen har tilgang til fiber.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Karl Meinert Buchholdt

Foto: Fotograf Hattrem

Tilgangen til fiber er i hovedsak etablert kun i sentrumsområdene i Levanger, Skogn, Åsen. Venstre vil prioritere utbygging av den digitale motorvei og vil arbeide for at kommunen sikrer utbygging av fiberbredbånd til kommunale boligfelt i grendene og områder med spredt boligbygging.

-I vid forstand handler dette om bolyst og like muligheter for folk som velger å bosette utenfor de sentrale områdene i kommunen. Det er viktig at det ikke er forbundet med ulemper å bo på landsbygda, sier Buchholdt.

-Evnen til å tiltrekke seg nye innbyggere blir stadig viktigere for en kommunes utvikling, og Levanger må være attraktivt for alle grupper. Fiberbredbånd øker også grunnlaget for personer som kan tenke seg å starte ny virksomhet på bygdene. En økt satsing på fiberbredbånd vil gi Levanger et fortrinn som kommuner ikke har satset på bredbånd mangler, avslutter Venstres Karl M. Buchholdt.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**