Miljøprisen til Ole Grimsland

Venstre ønsker å fokusere på dem som bidrar positivt i hverdagen med en innsats som bedrer miljøet ved å dele ut en miljøpris til dem som fortjener det. I år gikk miljøprisen til Ole Grimsland fra Dypvåg. Han har vært initiativtaker og primus motor bak opparbeidelsen av den nye badeplassen på Krokvåg.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Foto: June Marcussen

Plassen har blitt fin og innbydende, det er anlagt en sandvolleybane rett ved siden av, og en tursti er anlagt rundt vannet. Tiltaket har vært vellykket, og har vært flittig brukt av beboere i området i sommer.

Foto: June Marcussen

Miljøprisen ble delt ut der den hører hjemme, midt på badeplassen. Prisen ble overrakt av Venstres ordførerkandidat Line Mørch, og består av et kirsebærtre og et diplom.

Foto: JuneMarcussen

Tildelingen ble begrunnet slik: "Vi er alle klar over de store utfordringene vi har med klimautslipp og påvirkning på miljøet. Alle har et ansvar for å oppføre seg slik at ikke belastningen på klimaet blir for stor. Alle de små tingene vi gjør i hverdagen har betydning.
Her står vi på et sted som er et flott tilbud til folk i området, her kan barn og voksne komme seg ut i frisk luft og få fysisk aktivitet. Med et slikt sted i nærområdet, er det ikke behov for å bruke energi på å reise langt for å få litt moro. Det gir også mulighet til å gi barn og voksne gleden ved å utfolde seg utendørs omgitt av fri natur. Når en har gode opplevelser ute i naturen, blir en mer opptatt av å ta vare på de områdene vi har.
Opparbeidelsen av dette området har ikke kommet av seg selv. Noen står bak, og aller bakerst står en ildsjel. Vi ønsker å få fram ildsjelen og verdsette arbeidet han har gjort, for uten slike initiativrike personer blir samfunnet mye fattigere. Derfor vil vi tildele Tvedestrand Venstres miljøpris for 2011 til Ole Grimsland, som er ildsjelen i dette aktuelle tilfellet!"

Foto: June Marcussen

Treet ble umiddelbart plantet av Venstres 10.-kandidat, Stig Sevenius, som med spade og stor kyndighet plasserte treet i jorda ved nedgangen til badeplassen. Der vil det forhåpentligvis vokse og gro, og symbolisere fruktene dugnadsinnsatsen gir.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**