Feilinformasjon om Venstre i Drammens Tidende

– Det er for svakt og også påfallende at Drammens Tidende to ganger samme dag feilinformerer grovt om Venstre og fylkestingsvalget, sier Venstres 1. kandidat i Buskerud Runolv Stegane.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

I dagens leder skriver redaktør i DT Odd Myklebust: ….. Buskerud Venstre har signalisert at de kommer til å samarbeide med de rødgrønne også i kommende periode.

Rebekka Borsch, Runolv Stegane og Helge Stiksrud

Foto: Gunn-Torill Homme Mathisen

– Det er veldig spesielt å skrive dette i en situasjon der Venstres fremste kandidater har det gjor det helt klart at samarbeid avgjøres gjennom forhandlinger etter valget, dersom Venstre kommer i den viktige posisjonen DT flere ganger har nevnt. Venstre samarbeider der vi får størst gjennomslag for Venstres politikk, sier Venstres 1. kandidat Runolv Stegane.

Han irriterer seg også over at DT helt feilaktig forteller leserne at Venstre stemte mot Montesorriskole sammen med Ap, Sp og SV i Hovedutvalget for utdanning onsdag.
– Venstre har jo ingen medlem i Hovedutvalget. Når DT skriver en omfattende artikkel i en sak, bør vi kunne forvente at avisa er i stand til å orientere seg om faktiske forhold, sier Stegane.

Han forteller at velgerne i Buskerud kan føle seg helt trygge på at Venstre akter å følge opp det som årsmøtet i Buskerud Venstre slutta seg til:
– Dersom Venstre kommer i den viktige posisjonen mellom blokkene etter valget, forhandles det med begge. De som støtter mest mulig av Venstres politikk kan vi samarbeide med, sier Stegane.

Personlig er han ikke fremmed for å snu spørsmålet på hodet: Hvem vil, gitt at Venstre kommer på vippen, samarbeid med Venstre og støtte mest mulig av Venstres politikk?

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**