Velkommen Widerøe!

Når et av landets ledende flyselskap ,Widerøe, beslutter å satse på Skien og Geiteryggen er dette en positiv sak for både næringslivet og befolkningen i Skien og Grenland.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Lars Solbakken

For å få til en positiv næringsutvikling og økt bosetting i Skien og Grenland er det helt avgjørende å ha en god infrastruktur, også når det gjelder flytransport.
Med en stor og solid aktør som Widerøe etablert på Geiteryggen,i tillegg til det allerede etablerte danske selskapet DAT, ligger det nå til rette for at flyplassen kan ha en lysere framtid enn mange trodde for bare kort tid tilbake.

Det er derfor med stor undring jeg registrerer at en politiker som sitter i bystyret for Fremskrittspartiet,bruker mye av sin energi på å motarbeide Widerøes etablering på Geiteryggen.Dette gjøres gjennom å så tvil om Widerøes forretningsmessige motiver og gjennom en oppfordring til kundene om å ikke bruke dette selskapet!
Slike utspill bidrar ikke til en positiv næringsutvikling i Skien og Grenland!

Fra mitt politiske ståsted er jeg glad for at vi som kunder har kommet i en situasjon hvor vi har to flyselskaper som konkurrerer om å tilby oss de beste prisene og de beste tjenestene.
Konkurranse er sunt – også i denne bransjen.Det gir en dynamikk som kommer oss alle tilgode.
Nå er det opp til markedet å velge og slik skal det være.
Jeg ønsker både Widerøe og DAT lykke til videre.

Lars Solbakken
listekandidat Skien Venstre