Barn og unge i Alstahaug

Alstahaug er etter Venstres mening blitt en bedre kommune for barn og unge i løpet av de siste årene. Men vi har fortsatt langt igjen før vi kan være fornøyde. I serien Kommunebørsen kårer avisen Dagbladet Norges beste kommune innen ulike områder. I fredagens avis ble kommunene rangert etter tilbudet til barn og unge. Rangeringen baserer seg på kommunenes innrapportering til KOSTRA. Alstahaug kommune kom i denne undersøkelsen på 222. plass.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Barn og unge i Alstahaug

Alstahaug Venstre går til valg på et program som vil gjøre det bedre for barn og unge å bo i kommunen. Følgende tiltak ønsker jeg å trekke fram:
– Vi vil satse på bibliotek og bibliotekarer i hele kommunen.
– Vi ønsker å utvide ungdommens helsestasjon til et kveldsåpent tilbud som gir ungdom mulighet til å få møte flere aktører fra hjelpeapparatet under samme tak: helsesøster, utekontakten, lege, karriereveileder osv.
– Venstre vil bedre tilgangen til helsesøster for elever i grunnskolen.
– Vi ønsker også å få etablert distriktsmusikere i kommunen, som i tillegg til å være utøvende musikere også underviser barn og unge.
– Venstre vil innføre gratis husleie i offentlige bygg for frivillige lag og organisasjoner.
– Vi vil jobbe for kveldsbuss til Tjøtta, slik at barn og unge fra distriktet kan ta bussen hjem etter siste kinoforestilling

Venstre setter folk først!

Hanne Nora Nilssen
1. kandidat Alstahaug Venstre