Torkelsen stemte for Tau Scene

-Dette e sista mødet i denne valgperioden, og eg ville føla meg feige hvis eg forskjøyv denne avgjørelsen te de så sidde i neste periode. Eg går på innstillingen, eg vil komme igang med Tou Scene så snart så muligt, sa Venstres Per Inge Torkelsen da kommunalstyret for miljø og utbygging behandlet Tau prosjektet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Per Inge Torkelsen

Foto: HSL

Les hele sakfremlegget her >>

-Eg kan ikkje forstå korfor me ikkje kan ta stilling te Tou Scene idag, og korfor me ska setta ner ein nye komité så komme te å forskyva prosjektet ennå lenger fram i tid, sa Torkelsen.
-E der et planlagt kulturprosjekt me vett møje om, så må det ver Tou Scene. Eg har sjøl vært tri ganger på omvisning på Tou Scene, og hørt foredag av politikare, planleggare og kunstnare.
E det ikkje snart på tide å bestemma seg, – ønske me Tou Scene, eller ønske me det ikkje?
Me vett alt me trenge veda, – unntatt de totale kostnadene, og de e det ingeniørar og andre byggtekniske fagfolk så må regna på og informera oss om.
Då e der ingen vits i ein nye komité med politikare og kunstnare. Har dokker stemmevegring, – rett før valget? Venstre hadde i programmet, for fira år siden, at me ville gå inn for Tou Scene.
Då gjør me det, sa Torkelsen, som alene stemte for innstillingen.

Ny komite ble det imidlertid flertall for, både i kommunalstyret for miljø og utbygging, samt i kommunalstyret for kultur og idrett.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**