Spill for galleriet fra AP

Ordførerkandidat Masud Gharahkhani hevder han søker makt i Drammen og erklærer at makten går gjennom et samarbeid med Venstre og sentrum. Dette er et lite tillitsvekkende spill for galleriet hevder leder av Drammen Venstre Ståle Sørensen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

-Vi har aldri sett noe til Gharahkhani i vårt parti. Han har aldri henvendt seg til oss med ønske om makt eller for å imøtekomme Venstres standpunkter. AP har aldri opprettet noen dialog for felles forståelse. Å drive frierferd ovenfor sentrum gjennom media leser vi som et rent valgkamputspill.

Tillitt
Et samarbeid bygger på langsiktig gjensidig tillitt og forståelse for hverandre. Ikke enkle valgkamputspill gjennom DT. Dersom Ap mener det de sier om samarbeid ville vi forventet en helt annen dialog enn idag.
Dette sier leder for Drammen Venstre Ståle Sørensen

Politikk
Drammen Venstre er opptatt av politikk og ikke symbolposisjoner. Vi har idag et samarbeid med de andre borgerlige partiene som vi legger til grunn for videre dialog og politiske avtaler. Venstre avviser ikke AP, eller andre partier, som samarbeidspartnere, men mener at AP må ta kvantesprang mot Venstres politikk for et nærmere samarbeid.

Gjennomslag
Vi vil benytte enhver posisjon etter valget til å arbeide for mest mulig gjennomslag for våre saker. Gjennomslag for en fjordbyutvikling av Drammens sjøfront, en helt ny og radikal miljøpolitikk, en større satsing på bydelene, en varmere omsorg, en bedre skole og fortsatt satsing på byutvikling er nødvendige grunnsteiner for et samarbeid med Venstre.
Drammen AP har i flere av disse saksfeltene stått på motsatt side av Venstre i Bystyret når budsjettene vedtas.

Ståle Sørensen

Foto: Torbjørn Tandberg