Venstre på topp i Naturvernforbundets kåring

Naturvernforbundet har kåret de beste partiene i Bergen og i Hordaland. Venstre topper listen med full pott på begge nivåene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Bare Venstre og Miljøpartiet De Grønne får full uttelling i Naturvernforbundets kåring, med 6 av 6 mulige poeng både i Bergen og med fylkespolitikken i Hordaland.

Mona

Foto: Reinhold Kager

– Vi ligger et hestehode foran SV på miljø. Samtidig viser Bergen Næringsråds gjennomgang fra i sommer at Venstre er det mest troverdige alternativet blant store deler av næringslivet i byen. Det viser at vi er det partiet som best klarer å kombinere hensyn til miljøet med økonomisk vekst og nye jobber, sier Mona Haugland Hellesnes, 1. kandidat til fylkestinget.

I Bergen går Venstre til valg på å dra byrådet i grønnere retning:

Julie_Andersland_pressebilde_2011_kvadratisk

Foto: Tor Blaha

– Denne undersøkelsen gir troverdighet til det Venstre har sagt lenge: Vi trenger noen som kan dra politikken i en grønnere og mer liberal retning, men det betyr ikke at vi behøver gå bort fra den positive utviklingen Bergen faktisk har hatt. Venstre setter hensyn til miljø og mennesker høyest, samtidig som vi har ambisjoner for nyetablering og vekst, sier Julie Andersland, 1. kandidat til bystyret.

Les om kåringen i Bergens Tidende lørdag 27. august.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**