Løgn og usannheter, Clausen

Sandefjord Høyres listekandidat, Trond Clausen, har 26. august et innlegg i Sandefjords blad med en serie usannheter om Sandefjord Venstre og Sandefjord Venstres førstekandidat, Tor Homleid.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Clausen skriver i innlegget at “Venstres Tor Homleid har gang på gang, og i årevis, gått til angrep på eieren av en landbrukseiendom”. Dette er løgn, Clausen, skriver Tor Homleid i sitt svar på Clausens innlegg.

Resten av innlegget gjengis nedenfor:

Når det gjelder Yxney-avtalen og andre forhold på denne eiendommen, har Sandefjord Venstre hele tiden diskutert sak. Venstre er opptatt av å finne løsninger som ivaretar både landbruksinteresser og allemannsrett på denne eiendommen. Det burde ikke være vanskeligere på Yxney enn andre steder i Sandefjord hvor frilufts- og landbruksinteresser fint lar seg kombinere, takket være positive gårdeiere og friluftsfolk som respekterer landbruksinteressene.

Clausen lyver også når han skriver at ingen andre partier enn Høyre har svart på Bondelagets utfordring til dialog i den tid Clausen var leder. Sist jeg snakket med Trond Clausen var på Sandar Bondelags arrangement “Åpen gård” sommeren 2009, hos Andreas Botne på Skåren. Den gang inviterte jeg Clausen og Bondelaget til — når som helst — å ta kontakt for å komme på Venstres gruppemøte for orientering og meningsutveksling om landbruk og jordvern. Clausen kvitterte med at det ikke var så viktig å snakke med Venstre, siden vi var “den flinkeste gutten i klassen”.
Høyre er neppe tjent med at Clausen snakker usant om andre partiers politikk. Byen vår fortjener en debattkultur preget av saklighet og respekt for andres meninger.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**