Høy temperatur i Bystyret

Venstre fikk blant annet gjennomslag for kompetanseheving av personell i eldreomsorgen under gårsdagens Bystyre. De røgrønne på sin side var rammet av beslutningsvegring.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Årsmøte

Foto: Hå Venstre

– Kommuneplan for eldreomsorgen ble behandlet i går og Venstre fikk gjennomslag for at man skal gjennomføre tiltak for kompetanseheving av personell som behandler demente, og ikke minst de som har diagnosen alzheimer, forteller Venstres kommunalråd Jon Gunnes.

Han forteller at Venstre også fikk gjennomslag for at ordføreren skal ta en henvendelse til regjeringen for å få kompensert ekstrautgiftene som samhandlingsreformen kan innbære den første tiden etter at ordningen skal gjennomføres fra 1. januar 2012.

Knutepunktskomplikasjoner
Venstre hadde sammen med H og FrP et forslag om å utrede Søberg og Torgård i forhold til bruk som godsterminal. Jordverninteressene og lokal forankring er avgjørende for endelig stedsvalg mener Venstre. Det ble ikke flertall for dette forslaget og Erling Moe uttrykte at flertallet som besto av de rødgrønne og KrF ser ut til å lide av en alvorlig beslutningsvegring!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**