Turister på Bakklandet

Hvis Trondheim og Bakklandet fortsatt skal vær gode turistmål så må vi legge forholdene til rette og forskjønne de mest attraktive stedene, skriver førstekandidat Jon Gunnes i Adressa.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Jon Gunnes

Foto: Cathrine Dillner Hagen

I flere innlegg på Ordet-Fritt-sidene er det etterlyst vedlikehold av Gamle Bybro og Sykkelheisen. Parkeringsplassen ved siden av sykkelheisen er også nevnt som "mindre pen" for å være høflig. Jeg er så hjertens enig!

I samme spalte fikk vi vite at Trondheim kommune snart skulle ta fatt på maling av lykkens portal på brua, men er ikke turistsesongen snart over? Sykkelheisen skal skiftes ut med en ny har vi fått vite. Er ikke sykkelsesongen snart over? For mange år siden var det arkitektkonkurranse på den kommunale tomta som i dag brukes som parkeringsplass. Har man lagt vinnerutkastet i en skuff og mistet nøkkelen?

Hvis Trondheim og Bakklandet fortsatt skal vær gode turistmål så må vi legge forholdene til rette og forskjønne de mest attraktive stedene. Til helga arrangeres Bakklandsdagene og jeg håper mange turister og ikke minst innbyggere av Trondheim kommer for å se på hvilke perler Bakklandet inneholder. Men perlebånd må også vedlikeholdes, ellers ryker de! Vi må opprettholde og fornye oss hvis attraksjonen skal være der. Det holder ikke med gamle minner og ei elv å spøtt i.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**