Kultur, mangfold og humanitet

– Venstre mener at kunst og kultur, sammen med en trygg oppvekst for barn og unge i hjem og skole, er grunnsteiner for å utvikle oss som humane individer som vil våre medmennesker vel. Dette skriver Ragnhild Helseth, Venstres ordførerkandidat , i et avisinnlegg i TK 25.august.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Hele leserinnlegget :

Ragnhild portrett

Foto: Frida Strømme

Kultur, mangfold og humanitet

Norge er i dag en nasjon hvor befolkningen er sammensatt av folk fra mange forskjellige kulturer og der folk har ulik etnisk bakgrunn. Kristiansund har en befolkning som gjenspeiler dette mangfoldet.

Vi er alle verdensborgere. Det danner bakgrunn for Venstres holdning og for Venstres politikk både i forhold til utdanning, velferdstjenester og næringsliv. Og det gir oss et særlig grunnlag for å bruke kunst og kultur som virkemiddel for samhandling mellom mennesker som kommer fra forskjellige nasjoner og etniske grupper.

Venstre mener at kunst og kultur, sammen med en trygg oppvekst for barn og unge i hjem og skole, er grunnsteiner for å utvikle oss som humane individer som vil våre medmennesker vel. Dette er gjennomgripende i Venstre sin politikk. For Kristiansund Venstre er dette særlig viktig å understreke i denne valgkampen med bakgrunn i 22.juli.

Ragnhild Helseth
Ordførerkandidat