Ikke stem av gammel vane — “Folk først” i Klæbu!

Har du også prøvd en av disse nettbaserte valgundersøkelsene hvor du ender opp med en profil over hvilke parti du er mest enig med? Jeg ble litt overrasket over resultatet. Rundt 20% ender opp med Venstre som det partiet de er mest enig med. Jeg undersøkte litt hva Venstre sto for og bestemte meg for å skifte parti. Her skal du få noen gode grunner til å stemme på Venstre ved høstens kommunevalg i Klæbu.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Geir Liang

Foto: Privat

• Ideologien: Venstre er borgernes parti. Det betyr at vi setter "Folk først" i vår politikk. Venstre er det eneste partiet som ikke er et særinteresseparti og sitter godt posisjonert mellom sosialistene og høyrekonservative. Venstre har menneskeverd som utgangspunkt for solidaritet og mangfold. Sosialliberalismen kan oppsummeres med "frihet under ansvar" og frivillighet fremfor tvangssystemer, men det som bør reguleres, skal reguleres fordi det gavner borgerne.

• Kjernesakene: Venstre er optimistisk og langsiktig. Derfor prioriterer vi skole, miljø, velferd og småbedrifter. Legg merke til at de politiske løsningene oftest blir bedre når man ikke trenger å ta spesielle hensyn til særinteressegrupper, men kun lager politisk løsninger ut fra "folk først"! Sjekk våre politiske løsninger på www.valget.no og www.klaebu.www.venstre.no

• Ordførerkandidaten: Paal Christian Bjønnes er som Venstrefolk flest: raus, romslig og sympatisk. Men Bjønnes har i tillegg en bemerkelsesverdig evne til å "gjøre" der andre snakker og lede ved eksempel: han har av fri vilje sittet de siste 4 årene som tilhører i kommunestyret for å lære, han har tatt vannprøver fra bekkene og dokumentert forsøpling i Klæbu-naturen. En sånn leder vil jeg ha!

• De andre kandidatene på lista: bare sjekk hvem som står der! Vi søker innflytelse og ber om tillit for å kjempe for "folk først". Folk først — det er deg det!

Geir Liang
4. kandidat på Venstres liste i Klæbu