En stemme på Venstre er en stemme på Venstre

Venstre går til valg med program egne kandidater i alle kommuner i Akershus og fylkeskommunen. Det er naturlig for Venstre å samarbeide med de partiene som er med på å få gjennomført mest mulig av vår politikk, sier fylkesvaraordfører Inge Solli (V).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

RB skriver på lederplass at en stemme på KrF eller Venstre er en stemme på en ordfører fra Høyre eller Fremskrittspartiet i Rælingen. Venstre stiller i år lister i alle kommuner i Akershus, og går til valg på våre egne valgprogram. Derfor vil vi si klart i fra om at en stemme på Venstre er en stemme på Venstre.

Stem Venstre!

Foto: Venstre

I fylket og i de fleste kommunene vil Venstre forhandle med andre politiske partier om hvilken politikk som skal føres og hvem som skal inneha forskjellige verv, herunder ordfører. Venstre vil samarbeide med de partiene som gir oss størst gjennomslag for vår politikk. Men så har Rælingen Venstre valgt å inngå en samarbeidsavtale med Høyre, FrP og KrF i forkant av valget. Denne avtalen sikrer gjennomslag for en del av Venstres viktige saker, samt representasjon i de styrende organer i kommunen.

Venstre må måles på det vi får gjennomført. I Akershus har vi stått i front for å utvikle et enda bedre kollektivtilbud. Antall kollektivreiser er økt med 5,8 prosent på et år. Vi gjør det enklere, og billigere for de fleste, å reise kollektivt når et nytt pris og sonesystem innføres 1.oktober. Vi benytter omtrent halvparten av bombengene til å styrke kollektivtilbudet, noe som er et gjennomslag for Venstres politikk. Vi har avsatt mye penger i et miljøfond, og klima- og miljøtiltak blir nå gjennomført på løpende bånd. Vi har styrket etter- og videreutdanningen av lærere ved de videregående skolene, og kulturområdet har blitt en budsjettvinner flere år på rad.

En stemme på Venstre i Akershus betyr grønn stedsutvikling, bedre kollektivtilbud, kunnskap i skolen og gjennomføring av klima- og miljøtiltak. Vi vil at Akershus skal være et foregangsfylke for livskvalitet, kunnskap, næring og miljø.

Venstre går til valg på eget program, og vi har som målsetning å komme i posisjon for å påvirke kommunale og regionale saker de kommende fire årene.
Venstre ber om velgernes tillit ved kommune- og fylkestingsvalget. En stemme på Venstre er en stemme på Venstre.

Inge Solli (V)
Fylkesvaraordfører