Nysted og Nordgård i utvalg for næringsutvikling på Sørlandet

Utvalget skal utrede hvordan Sørlandet kan videreutvikle næringslivet slik at verdiskaping og sysselsettingen kan bli enda sterkere i hele regionen. Utvalget er bredt sammensatt, med medlemmer fra begge Agder-fylkene. Næringsliv, organisasjoner, kulturliv og kunnskapssektoren er representert. Utvalget oppnevnes for en periode på to år, og rapporterer til Nærings- og handelsdepartementet.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Dag Jørgen Hveem er Venstres ordførerkandidat i Risør .

Foto: Jan Einar Henriksen

– En styrking av næringslivet på Sørlandet vil gjøre det enklere å nå målet om arbeid til alle og økt verdiskaping, og dermed også økt velferd i regionen. Næringslivet, det offentlige og kunnskapssektoren må trekke i samme retning for å klare dette, sier nærings- og handelsminister Trond Giske.

– Store deler av næringslivet på Sørlandet går godt og skaper attraktive arbeidsplasser. Samtidig ser vi at veksten ikke kommer hele regionen til gode, sier kommunal- og regionalminister Liv Signe Navarsete bl.a.

Risør Venstre går til valg på forsterket satsing på næringsutvikling. Ordføreren har her en nøkkelrolle. Derfor ønsker vi Dag Jørgen Hveem som ordfører i kommende periode.

Se mere her

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**