Bygg kommunale boliger!

Alstahaug Venstres leder, Frode Bjørgo har skrevet leserinnlegg om den uverdige mangelen på kommunale boliger i Alstahaug. Dette ønsker Alstahaug Venstre å gjøre noe med. Les hele leserbrevet ved å klikke deg videre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Bygg kommunale boliger!
Arbeiderpartiet i Alstahaug gikk tirsdag ut med et ønske om å rive de kommunale boligene i Foged Falchs vei. Initiativet er prisverdig. Det er nødvendig å gjøre noe med boligsituasjonen for vanskeligstilte i kommunen. Alstahaug Venstre mener imidlertid at kommunen først og fremst må prioritere å bygge flere boliger, ikke fjerne de få vi allerede har.

Alstahaug kommune har mange dyktige medarbeidere som gir av seg selv hver dag for å skape en bedre hverdag for folk som sliter. Det er likevel begrenset hva man kan få til når folk ikke har et skikkelig sted å bo.

Dagens mangel på kommunale boliger er meningsløs og uverdig. Selve grunntanken i velferdsstaten er at man skal få hjelp dersom man havner på et sidespor i livet. Derfor er kommunen forpliktet til å sørge for tak over hodet. Men tilfeldige overnattinger på hybelhus og lignende skaper ikke bare usikkerhet, det går også ut over den hjelpetrengendes verdighet og selvfølelse.

Alstahaug Venstre går til valg med ambisjoner om å skape flere kommunale boliger og sørge for en oppsøkende miljø- og støttetjeneste tilknyttet disse boligene.

Frode Bjørgo
Leder og 2. kandidat Alstahaug Venstre