Et levende sted i sentrum?

Skien sentrum er et område som fortjener mer liv og aktivitet. Mange er engasjert i dette og noen gjør en større innsats enn andre for å skape dette livet og denne aktiviteten.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Skien havn

Helle Riis og Merete Nilsen har gjort en kjempeinnsats. De har brukt mye tid og ressurser på å skape et tilbud svært mange vil kunne ha glede av og som kan trekke folk til sentrum, nemlig Litteraturhuset i Skien. Et sted med en liten scene der samfunnsdebatter kan føres, dikt kan leses opp, sanger kan synges og som kan være et lavterskeltilbud til alle som har behov for nettopp en slik liten scene. Et sted med lokaler der foreninger kan ha møter. Et sted med mat og drikke til arrangementet. Et sted som kan bli en møteplass for kultur- og samfunnsengasjerte mennesker.
Litteraturhuset i Skien har alt hatt noen arrangementer med stor suksess og de har fått overveldende respons og interesse fra de mange gruppene de har loddet stemningen i. Mange har behov for et slikt sted, og enda fler vil sette pris på det om det blir en realitet.
Skien sentrum fortjener engasjement og liv. Vi har ikke råd til å la være å støtte og hjelpe på plass så gode tiltak som Litteraturhuset i Skien. På onsdag skal saken opp i Hovedutvalget for Utvikling og Kultur. Ikke la det bli en endestasjon for dette prosjektet! La oss finne en løsning som kan gi oss et slikt levende sted!

Hilsen
listekandidat Per Ragnar Møkleby,