Venstre vil gjøre Riis-Johansens ord til skamme!

Venstres leder Trine Skei Grande på 2-dagers Telemarkbesøk.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Trine Skei Grande på Borgestad

Foto: Nora Sørensen

Telemark Venstre sier seg enige i Terje Riis-Johansens (Sp) utsagn om at Telemark lett blir oversett av sentralmakta i Oslo. "-Vi griper imidlertid tyren ved hornene" sier leder av Telemark Venstre Torgeir Fossli. "Det er ingen andre enn oss selv som kan gjøre Telemark mer synlig! Kun ved godt og grundig politisk arbeid over tid, styrking av nettverk og alliansebygging kan vi styrke Telemarks status og posisjon. Det arbeidet har vi i Venstre allerede startet. At vi får partilederen hit til Telemark i 2 hele dager midt i den travleste valgkampen er et tegn på at arbeidet allerede har båret frukter!" sier Fossli.

Det var et omfattende program Venstres partileder gjennomførte på sitt 2-dagers Telemarksbesøk fredag og lørdag.

Bedriftsbesøk GreenBusiness

Foto: Nora Sørensen

Hun var på bedriftsbesøk på Klosterøya hvor hun blant annet fikk høre om miljøbedriftenes rammevilkår og manglende offentlig engasjement, av Green Business Norway.
Trine Skei Grande holdt fredag også appell på Porsgrunns store markering av prøveordningen med stemmerett for 16-åringer. Der vektla hun at en senking av stemmeretten til 16 år er viktig for å kompensere den svekkelsen av de unges innflytelse en aldrende befolkning fører til.

Mange var møtt opp for å treffe Trine Skei Grande i Skiens Valgkamplokale

Foto: Nora Sørensen

Skei Grande tok seg også god tid på besøket i Skien Venstres valgkampkontor hvor særlig mange engasjerte Unge Venstre-medlemmer var møtt opp for å hilse på Venstre-lederen. "- En vitamininnsprøytning for oss i Venstre nå midt i valgkampen" uttalte Skien Venstres leder Atle Rui etter møtet.
Noe partilederen helt sikkert vil huske, er å stå under Gunnar Knudsens gamle paraply i tunet på Borgestad gård.

Trine Skei Grande på Borgestad

Foto: Nora Sørensen

Hovedvekten av besøket ble lagt til Politikeruka i Bø hvor Venstres leder deltok både på kulturdebatten på fredagen og i den første riksdebatten i denne valgkampen lørdag ettermiddag.

"At parti-lederen også fikk med seg Kart’n som publikummer og konsert med sine fordums helter "The Waterboys", gjorde sitt til at Telemark er blitt en god del mer synlig for sentralmakta" — smiler fylkesleder Fossli etter besøket.

Trine Skei Grande og medlemmer i Bø Venstre under Politikeruka i Bø

Foto: Kristin Ødegård Vestgarden