Venstre godt mottatt på Råde stasjon

Råde Venstre fikk en meget positiv mottakelse blant pendlerne da de stod stand på Råde stasjon mandag morgen. De aller fleste tok imot brosjyrene, og mange råd og vink ble utvekslet mellom velgere og ordførerkandidat i løpet av morgentimene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Venstre med stand på Råde stasjon mandag morgen.

Foto: CHL

– Dette var positivt, smiler ordførerkandiat Christian Holstad Lilleng etter endt økt. – Fryktelig tidlig å stå opp når standen skal være ferdig rigget til 05.48-toget, men det var bare blide mennesker å se så dette var gøy.

Lokallaget tok del i en større kampanje i samarbeid med Østfold Venstre, og Lilleng mener at dette er matnyttig. — Man kommer inn på velgerne på en helt annen måte når man møter dem på denne måten. Selv om folk er trøtte, så er de engasjerte. Her fikk jeg vite masse nytt, og ikke minst bekreftet en del andre ting.

– Det er selvfølgelig mye prat om at NSB er en monopolbedrift, og at de derfor ikke trenger å snu seg rundt på sekundet når det kommer en klage. Mange kommenterte stasjonens befatning, og mange var oppgitt over at det tar så lang tid å få ferdig dobbeltsporet, fortsetter Lilleng

Lilleng fikk selv merke NSBs mangler da han skulle yte ekstra service til de reisende. — Vi hadde med oss både kaffekanner og kaffetraktere for å gi pendlerne en spesiell start på dagen, men kaffen rakk ikke lengre enn til 06.19-toget for da var det slutt på den medbrakte kaffen og venteværelset var låst slik at vi verken fikk tak i mer kaffevann eller strøm !

Ellers var det blant annet prat om samarbeidskonstellasjoner partiene i mellom etter valget, noe som er naturlig i og med at Lilleng har gått ut i media og bedt Senterpartiet velge side. — Det var ikke så mange som var opptatt av hvilken side SP valgte, men det virket som om de alle fleste ville ha et skifte i Råde fra rød/grønt til borgerlig. Det at vi har gått tydelig ut med at vi er et borgerlig parti ble bare positivt mottatt blant de reisende, avsluttet Lilleng.

Tilbake til forsiden.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**