6 spørsmål til Tormod Steen, Venstres ordførerkandidat ved valget

Som ordfører vil Tormod sørge for et godt og konstruktivt samarbeid i kommunestyret og legge vekt på å skape brei oppslutning om de viktige sakene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Hvorfor er Venstre ditt parti? Fordi Venstres politikk forener personlig frihet med ansvar for fellesskapet. Og så fordi Venstre er et parti som har en troverdig miljøpolitikk.

Hvor lenge har du drevet med politikk/vært aktiv i politikken?Jeg har vært med i politisk arbeid i to perioder. De siste fire år som medlem i kommunestyret, formannskapet og oppvekstutvalget.

Hva kan du gjøre for din kommune hvis du kommer inn i kommunestyret? Vi i Venstre legger særlig vekt på fire politiske hovedområder: skole, miljø, småbedrifter og velferd. Det som nå er viktig for Rana er gode kommunikasjoner. Realisere flyplassen og arbeide for gode kommunikasjoner til Mo, slik at vi får en flyplass med mange daglige avganger.

Hvilken sak er den første du vil ta fatt i/gjøre noe med, hvis du blir ordfører? Skolen! Videreføre kvalitetsarbeidet vi startet i forrige periode, men som dessverre ble overskygget av spillet rundt skolenedleggelser. Som ordfører vil jeg også sørge for et godt og konstruktivt samarbeid i kommunestyret — legge vekt på å skape brei oppslutning om de viktige sakene og ikke drive gammeldags maktspill.

Hva er det viktigste som skal til for at din kommune skal bli en (enda) bedre kommune å bo i? At folk trives og deltar i samfunnsarbeidet, i arbeid og fritid. Ellers gode bomiljøer, en god skole og et allsidig kulturliv. Vi må også ha fokus på næringsutvikling, legge til rette for flere arbeidsplasser og ha fokus på småbedriftenes vilkår.

Hvorfor skal velgerne stemme på deg? Fordi vi er troverdige og står for det vi har sagt da vi gikk til valg.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**