Sammen i sorgen

Søndag 24. juli møtte mange hundre mennesker i Mandal til markering for ofrene ved terrorhandlingene i Oslo. Blant dem var Marnardal Venstre sin lokallagsleder Shelley Veelo og hennes familie.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Lokallagslederen kjente på en enorm følelse av sjokk og vantro på at slike grusomme hendelser som det som skjedde i Oslo og på Utøya, kan skje i vårt flotte land. Etter hvert som det fremkom flere og flere detaljer gikk hun og bærte på en bunnløs sorg og fortvilelse overfor de mange som var blitt berørt av denne tragedien. Det var hun ikke alene om.

Hun begynte ved lunsjtiden på lørdagen å ta kontakt med partikollegaer på tvers av partigrensene for å se om det var andre som satt med et behov for vise sin medfølelse, sorg og støtte til de skadde, døde og etterlatte. Og det var det. Slik ble markeringen til. Ordet spredte seg fra venn til venn og det var rørende å se at så mange kom for vise at vi sto sammen i sorgen.

Markeringen begynte med en velkomst fra Shelley og deretter en appell fra Leder i Mandal Arbeiderparti Hanne Nøding-Ekeland. Samlet gikk de fremmøtte i tog rundt Mandal og Lindesnes avisen anslo at det var over 600 mennesker som deltok. Når de fremste i toget gikk mot enden av gågaten møtte de de siste som kom fra rådhusplassen. Dermed slo toget ring om Mandal sentrum. Det var en vakker markering i seg selv.

Her kan du lese mer om markeringen på Lindesnes sin nettavis.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**