-Fnyser av Hallem

Onsdag lovte Venstre et gigantisk skoleløft ved at lærerne i videregående skole skal kunne ta et års permisjon for å videreutdanne seg. Torsdag slaktet Senterpartiet hele planen med at de mente at den var for dyr. -Jeg registrerer at Senterpartiet og Thomas Iver Hallem og jeg er uenin i hvordan vi skal bygge Nord-Trøndelag, sier førstekandidat Andre N. Skjelstad.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

André N. Skjelstad

Foto: Rune Kongsro

-Hallem vi tydeligvis bygge en etasje til på NTE-bygget, mens Venstre vil gi lærerne mer kompetanse, så elevene ved våre videregående skoler er enda bedre rustet til å møte framtida, sier Skjelstad.
-Venstre vil begynne med realfag og språkfag først og utvide ordningen etter hvert. Dette vil koste i overkant av 20 millioner kroner i året, dette har ingen innvirkning på strømpris slik Hallem Hevder, sier Skjelstad. Venstre ønsker også å se på NTEs utbyttepolitikk.

I 2010 hadde NTE et overskudd på 159 millioner kroner. 20 millioner av dette ble utbetalt som utbytte. Det er ganske nærliggende å påpeke at fylkeskommunen hadde et overskudd på 110 millioner kroner i 2010. Venstre vil ha en effektivisering av begge disse organisasjonene.

-For øvrig har jeg vanskelig med å forstå at hvis vi skal rigge Nord-Trøndelag for fremtiden, at vi ikke skal satse på læreren for å gi våre ungdommer en best mulig plattform. Jeg registrerer at Senterpartiet og Venstre prioriterer forskjellig i forhold til våre ungdommer, avslutter Andre N. Skjelstad.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**