Bybane og ressurser

Hvis ikke vi klarer å løse den trafikkutfordringen og de køproblemene som er på Nord-Jæren gjennom et nytt transportsystem, så vil ingen av de andre prosjektene ha noen effekt, rett og slett fordi de bare vil bringe mer trafikk inn på veiene, sier Helge Solum Larsen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Bybane

Foto: Illustrasjonsfoto

Senterpartiet mener at bybanen vil forsinke andre viktige samferdselsprosjekter i Rogaland.

– Det vil jo først og fremst gå ut over de viktige prosjektene her på Nord-Jæren. Det vil ha konsekvenser for kollektivløsningene mellom Stavanger og Sandnes, mer riksveier på Jæren og sykkelveiene. Alt dette vil bli satt på vent, sier førstekandidat til fylkestinget, Arne Bergsvåg (Senterpartiet).

– Hvis ikke vi klarer å løse den trafikkutfordringen og de køproblemene som er på Nord-Jæren gjennom et nytt transportsystem, så vil ingen av de andre prosjektene ha noen effekt, rett og slett fordi de bare vil bringe mer trafikk inn på veiene. Da får vi ikke den grunnleggende løsningen. Nemlig at folk som kan reise kollektivt i kommunene Sandnes, Sola og Stavanger gjør det, sier Solum Larsen, sier Helge Solum Larsen (Venstre).

Les hele artikkelen på nrk.no.

(Publ. Tove Rasmussen 19082011)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**