Park eller parkering?

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Følgende leserinnlegg har stått på trykk i Raumnes:

I vår ble det satt ned en hurtigarbeidende gruppe som skulle komme med forslag til hvordan trekanten utenfor rådhuset skulle utvikles. Vi i Venstre har foreslått for gruppen at området utvikles med tanke på å bevare dagens parkeringsmulighet samtidig som det kan disponeres av barn og unge på ettermiddag og kveld.

Venstres konkrete forslag er å etablere en streetbasketballbane med en tilhørende lav tribune med ryggen mot rådhuset og en liten scene med ryggen mot skolegata. Etableringen er lite kostnadskrevende, relativt vedlikeholdsfritt og sammen med gatebelysning et positivt bidrag til tilbudet som barn og unge allerede har i gamle Årnes skole. Nes kommune kan søke spillemidler og få det finansiert som nærmiljøanlegg, dermed vil

Åse Birgitte Skjærli

belastningen på kommunes trange budsjett bli minimal. Banen kan benyttes som parkering på dagtid. Nå venter vi i spenning på hva den hurtigarbeidende gruppen foreslår.

Åse Birgitte Skjærli
Nes Venstre