Når man ikke kan tas på saker

Borgen fra FrP nådde antagelig sitt livs bunnpunkt når han i leserbrev i DT sammenligner Venstre med NS fra andre verdenskrig.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Ikke bare tar han feil i 1. at vi tyvstartet (Stoltenberg har selv satt dato 13 august for valgkampstart), 2. at vi var alene (Rødt var i Gågata, selv om hverken Borgen eller DT la merke til det), eller 3. at vi ikke ønsker politisk debatt.

Drammen Venstres vaffelvogn

Foto: Kjell Hausmann

Vi tar gjerne politisk debatt om alle saker, for det finnes ingenting å skamme seg over i vårt program. Men, vi diskuterer heller med velgerne enn andre politikere på stand, for dem er vanskelig å omvende. Når alle partiene står på samme plass, skremmes vanlig folk vekk. Derfor er det bedre om vi er spredd litt her og der, som Rødt og Venstre var på lørdag.

Det er forsåvidt greit med Borgens og FrPs kritikk av vår valgkampstrategi. Dersom de ikke kan ta oss på sak, for de heller ta oss på andre ting.

Hvorfor blogger jeg om dette? Borgens innlegg var rett og slett så dumt at jeg ikke vil vie spalteplass i DT på å svare ham.

Ulla Nordgarden
1. kandidat Drammen Venstre