Bred støtte for Venstres skolefritidsordning

Sola Venstre viser til evaluering av skolefritdsordningen i Stavanger. Ni av ti skoler var misfornøyde med ordningen og signaliserte at den ikke virket slik den burde.Venstre tok i går i Solabladet igjen til orde for å evaluere ordningen i Sola. Vi satte også klare mål for hva vi mente en god ordning var. I Solabladet var alle skolene samstemte og støttet Venstres ideer. De andre partiene sa seg også enige i at ordningen ikke fungerte optimalt. Dette skaper grobunn for at med Venstre i posisjon etter valget, skal vi i fellesskap sikre kvaliteten videre i den gode Solaskolen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Venstre tar til orde for en evaluering av leksehjelspordningen i Solaskolen.
Venstre har tidligere påpekt at leksehjelpordningen var for lite målrettet. Ikke alle klassetrinnene har behov for leksehjelpen, og heller ikke alle elevene på klassetrinnene. Vi mener derfor at leksehjelpen bør målrettes.

Leksehjelpen utøves også av ufaglærte og vi mener at denne ordningen svekker den viktigste faktoren for god skole: samarbeid mellom hjem og lærer. Vi mener derfor at en ny målrettet leksehjelpsordning bør være styrt og utført av pedagoger.

Les mer om saken her.

De andre partiene delte Venstres skepsis til leksehjelpsordningen. Arbeiderpartiet ville også ha pedagoger inn i ordningen, Høyre mente at leksehjelpen var lite målrettet og lite treffsikker, Frp støttet Venstre og ville ha en evaluering, KrF ville målrette leksehjelpen, SV som var en pådriver for ordningen erkjente også startproblemer. Også de andre partiene påpekte at ordningen ikke fungerte optimalt.

Faksimile av oppslaget i Solabladet, finnes på facebook-siden vår. Klikk her.

Elev, elever, skole, lærer, utdanning

Foto: Microsoft

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**