Valgkampåpning Namsos Venstre 15. august

Venstre er en god politisk strategi for Namsos kommune.

Venstre vil ha både offentlig og privat styring. Ordet styring er ikke tilfeldig valgt. Det må ikke være slik at initiativ fra enkeltmennesker og næring eller frivillighet må bukke og smiske seg gjennom et sett med hindringer, både formelle og uformelle, for å kunne komme i gang om de søker om noe annet enn kommunens beslutningstakere i utgangspunktet selv hadde tenkt. Venstre ønsker en ordfører som kan sette saker i omløp når det trengs — uansett om eierskapet ligger til andre enn eget parti eller meningsfeller.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Venstre vil ha verdiskaping. Vi ser FV 17, forlenget rullebane på Namsos lufthavn og havna som viktig for byens utvikling.

Venstre mener miljø har et vekstelement i tillegg til å være barnas krav til oss angående framtida. Namsos kommune skal ha en offensiv miljøholdning.

Venstre vet at samhandlingsreformen er utfordrende og vil kreve skarp iakttakelse og omsorg for den enkelte hjelpetrengende. Venstre skal bidra til at helsereformen bli et gode, og unngå at den ruinerer kommunen.

Venstre vil bidra til at kompetansedeling blant lærerne. Venstre vil la skolene utvikle egne løsninger for å bedre læringsresultatene.

Mer demokrati for oss er lik mer involvering. Alle røster og gode tanker må kunne få sin plass der løsninger utformes.

Venstre vil ikke ha eiendomsskatt.

Venstre er budd for å ha ordføreren. Som ordførerkandidat vil jeg, Lill Sandvik Solvi:
1. Være ambisiøs på Namsos´ vegne.
2. Markedsføre Namsos ved å framsnakke kommunen i maktpolitiske fora — både regionalt, på fylke og på Løvebakken.
3. Arbeide for gode vilkår for næringsliv og skapende virksomheter som gir arbeid og tilflytting.
4. Jobbe for FV 17 hver eneste dag.
5. Være ukentlig oppdatert om hva som skjer på Rock City.
6. Være kvinners og fedres vaktbikkje for fødeavdelingen ved sykehuset Namsos.
7. Være barns, yrkesaktive og eldres tillitsvalgt for akutten ved sykehuset Namsos.
8. Følge samhandlingsreformen vaktsomt. Bidra til at denne helsereformen skal gi økt trygghet og dekke individuelle behov hos eldre.
9. Øke kommunens kontakt med innbyggerne, næringslivet og media.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**