Best i test

Stavanger Aftenblad gir i onsdagsutgaven på papir sin vurdering av de ulike partienes valgbrosjyrer og gir Venstre terningkast fem med omtalen “Best blant høstens brosjyrer”.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Terningkast fem

Foto: Venstre

Aftenbladet skriver at Venstre tar et friskt grep med fellesbrosjyren for fylkesvalget, Stavanger og Sandnes. Forsiden blir frontet av Helge Solum Larsen (Ordførerkandidat Rogaland), Per A. Thorbjørnsen (Ordførerkandidat i Stavanger) og Tove Frantzen (Ordførerkandidat i Sandnes).
Motto: «En kommune. Vi er allerede en by.» Avisen berømmer at Venstre våger å
vinkle på et konkret og spisset budskap om storkommune som ingen andre partier har klart å bli enige om over kommunegrensen mellom Sandnes og Stavanger.

Den rene Stavanger-brosjyren viser Thorbjørnsen og ungdomskandidat Sofie Braut Bache som flanerer gjennom verneverdig Ajax-idyll med hvite trehus, skriver avisen og legger til at "begge brosjyrene er relativt teksttunge, men valgkampløftene er forholdsvis konkrete, og alle de fire toppkandidatene får en nøktern presentasjon."

-Morsomt og inspirerende, sier Kjartan Lunde, som leder Venstresekretariatet på Nytorget i Stavanger. – Vi har jobbet hardt med å målrette våre brosjyrebudskap til hvem som er mottakerne, og at dette får skryt er bare kjekt, sier han.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**