Valgkampen er i gang

I strålende sommervær startet Venstre og de andre partiene valgkampen i Trondheim.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Venstre stilte mannsterke ved valgkampåpningen i Trondheim, som ble innledet med ett minutts stillhet for ofrene etter terroren i Regjeringskvartalet og på Utøya. Politikere fra alle politiske fløyer holdt hender for å markere at de står sammen og hegner om de viktigste demokratiske verdiene. Trondheim Venstres førstekandidat Jon Gunnes syntes det ble en verdig markering.

– Det var flott at alle partier stilte opp på dette arrangementet. Det var en enkel, men verdig måte å starte valgkampen.

Førstekandidat Jon Gunnes og tredjekandidat Petter Rønning koste seg på stand i dag.

Foto: n.a.

Etter markeringen gikk alle partier til hver sin stand i Nordre gate. Mange medlemmer av Trondheim Venstre hadde møtt opp for å gjøre en innsats.

– Det var en god dag på stand. Mange potensielle velgere kom innom og stilte spørsmål om politikken vår, og det er alltid veldig hyggelig, sa valgkampsekretær for Trondheim Venstre Marit Kristine Vea.

Spesielt populære var de grønne seigmennene Trondheim Venstre i år deler ut. En forbipasserende var ikke i tvil.

– Det er det beste jeg har fått av noe parti til nå, sa han.

Trondheim Venstre setter sin lit til at han sier det samme om politikken.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**