Starter valgkampen 13. august

Venstre arrangerer sin nasjonale valgkampåpning i Spikersuppa (Oslo) mandag 15. august klokken 16.30. Men allerede til helgen deltar Venstres ledelse på ulike markeringer rundt omkring i landet. Leder Trine Skei Grande deltar lørdag 13. august på arrangementer i regi av Bergen Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Venstre deltar på felles valgkampåpninger 13. august, og har egen valgkampåpning 15. august.

Foto: Jan Kløvstad

Etter terrorangrepene ble partienes generalsekretærer enige om en felles valgkampstart lørdag 13. august. Fra samme dato starter også Venstres annonsekampanje.

Les TV2 politisk.no: Valgkampåpning med partiledere 13. august

Starter i Bergen
I Bergen har partiene i fellesskap blitt enige om å starte valgkampen lørdag 13. august kl. 12.00. Der deltar Skei Grande sammen med toppkandidat Julie Andersland. De vil bl.a. delta på stand på Festplassen.

Les: Valgkampåpning i Bergen

Ola Elvestuen

Foto: Caroline Roka

Felles markering også i Oslo
I Oslo er partiene enige om en historisk felles start på valgkampen lørdag 13. august kl. 12.00. Der blir det appeller fra alle partier. Deretter åpner Venstre sin valgbod på Karl Johan kl. 13.00. Der er blant annet toppkandidatene Ola Elvestuen, Toril Berge og Odd Einar Dørum til stede.

Les: Forhåndstemmingen startet 10. august

Trine Skei Grande

Foto: Caroline Roka

Nasjonal åpning: 15. august i Oslo
Først på mandag 15. august gjennomfører Venstre sin nasjonale valgkampåpning. Arrangementet starter i Spikersuppa mandag 15. august klokken 16.30. Det blir lett musikalsk underholdning, og anledning til å treffe mange av Venstres kandidater både til bystyret, bydelene i Oslo og kommunene i Akershus.

Les: Valgkampåpning i Spikersuppa 15. august

Også i Stavanger er de politiske partiene enige om en felles valgkampåpning. Nestleder Helge Solum Larsen deltar på arrangementer i Stavanger og på Finnøy i Rogaland.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**