Valg for framtiden!

I brosjyren som deles ut under årets valgkamp har vi både gode Venstreprinsipper og konkrete saker for Sandnes.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Brosjyre Sandnes 2011-2015 forside

Foto: Tove R

Grønn by betyr blant annet videre sentrumsutvikling/fortetting, vern av Sandvedparken for videre utbygging, fjerning av kloakkutslipp i Vågen, gratis radontesting, kollektivløsninger, sykkelstier og aktivt vern av matjord.

Kunnskap og like muligheter er for eksempel satsing på skolen, videreutdanning for lærere og respekt lærer/elev, styrking av PPT, økte ressurser til fremmedspråklige og å sikre at alle kan få tilgang til kultur og idrett.

Varm velferd når du trenger det omfatter fleksible tjenester, egenpåvirkning, konkurranse om tjenestetilbudene (hvor kommunen selv er deltaker), kommunalt samarbeid om legevakt og sykehjem, Sandnes sykehus til rehabilitering/korttidsopphold, øke ressursene til barnevern, sikre kvalitet i barnehagene og egnede boliger til de som trenger det.

Et kreativt og verdiskapende Sandnes er et sentrum for nyskaping og vekst med næringsarealer – bl.a. Vagle, en by som er attraktiv for kompetent arbeidskraft, med 4-felts motorvei forbi Ålgård, som bruker miljøsertifakter og energieffektivisering på en proaktiv måte, – og en aktiv skjenkepolitikk hvor det er enkelt å få bevilling, men lett å miste. Vi må sikre inntekter til framtidige velferdstilbud!

Savner du noe om kommunesammenslåing? Sandnes Venstre mener det er mange gode grunner innen alle områdene nevnt over til å jobbe i retning én kommune på Nord-Jæren.

Venstre forener frihet for den enkelte med ansvar for hverandre.

Bli medlem!
Brosjyre

Bilde:
Stephen Meinich-Bache (nr. 3), Tove Frantzen (ordførerkandidat), Knut Eldhuset (nr.2)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**