RISØR TRENGER VENSTRE — og Venstre trenger DIN stemme!

RISØR VENSTRE har i årets valgfolderen listet opp noen konkrete mål vi vil jobbe for å nå i neste periode. Ved kommunevalget i 2007 fikk Risør Venstre hele 13,8 % av de avgitte stemmene og endte opp med å bli Risørs 3. største parti. Resultatet ble at de av velgerne som la Venstres valgliste i stemmeurnen fikk god måloppnåelse.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Venstres velgere må gjerne måle oss på gjennomføringsevne sier leder i Risør Venstre, Jan Einar Henriksen

Foto: Jan Kløvstad

For kommende valgperiode har vi lagt nye mål som i prinsippet bygger videre på vårt nåværende valgprogram for 2007-2011.

Risørs innbygere kan se på Risør Venstres valgprogrammet for 2011-2015 som en avtale mellom Venstres 25 listekandidater og de av velgerne som putter Venstres stemmeseddel i valgurnen ved årets kommune- og fylkestingsvalg – og vi ønsker å bli målt på måloppnåelse og gjennomføringsevne også i kommende periode!

RISØR TRENGER VENSTRE – og Venstre trenger DIN stemme!

Stem Venstre – også ved fylkestingsvalget.

Dag Jørgen Hveem er Risør Venstres ordførerkandidat og er klar til å ta fatt på den viktige oppgaven i kommende periode

Foto: Jan Einar Henriksen

Mye er bra i Risør, og vi kan og skal bli bedre — blant annet av hensyn til elevene, pleietrengende, næringsdrivende og de som trenger byggesakshjelp. Merkbare forbedringer forutsetter innovasjon, samhandling, prioriteringer og effektivitet. Uten kompetanseutvikling får vi ikke dette til. Vårt fokus er derfor på kompetanse — kunnskap, ferdigheter og holdninger.

Målrettet arbeid for å skape vekst, økt bosetting og flere arbeidsplasser blir en viktig ordføreroppgave. Målet er en større "kake" til fordeling på gode formål. Dette skal vi klare uten å øke eiendomsskatten. Folk skal møtes med positivitet, profesjonalitet og gjestfrihet — Venstre vil videreutvikle JA-kommunen Risør.

Viktig er også systematisk arbeid for at Risør skal få en større del av fylkeskommunale, statlige og andre eksterne midler til blant annet Risørveien, videregående skole, buss til og fra toget i Gjerstad, politi, akvarium, festivaler og bypark på Stangholmen.

Venstre har listekandidater fra hele kommunen, med kompetanse over et bredt felt. Kompetansen skal brukes til å gjøre Risør til en enda bedre kommune.

Stem Venstre – også ved fylkestingvalget

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**