Nei til vannscootere i Oslofjorden

Venstre mener det er på tide å utarbeide en helhetlig verneplan for Oslofjorden, og synes Frp-byråd Jøran Kallmyrs plan om vannskutere i Oslofjorden er feilslått. Oslofjorden er en naturperle som rundt to millioner mennesker har som sin nærmeste nabo, og som har en stor rikdom på marine arter. – Dette er det viktig å ta vare på for kommende generasjoner, sier Venstres Ola Elvestuen, Rebekka Borsch og Per Magnus Finnanger Sandsmark.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Rebekka Borsch

Foto: Tom-Roger Stensberg

Samferdselsbyråd Jøran Kallmyr (Frp) mener mener det er for lite aktivitet i havnebassenget i Oslo. Nå vil han åpne hele Oslofjorden for fri ferdsel med vannscooter.

Fylkeslagene langs Oslofjorden står samlet i kampen for fjorden og har gått ut med et felles valgløfte om å bedre forholdene i Oslofjorden.

— Vi bør verne fjordene våre mer systematisk og helhetlig, både med hensyn til fjordenes helsetilstand, det biologiske mangfoldet og truslene som overfiske, økt bruk, trafikk og nedbygging av strandsonen medfører, sier fylkesleder i Buskerud, Rebekka Borsch.

Les mer hos NRK og hele Venstres utspill på Venstres sentrale hjemmeside

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**