En åpnere kommune

Solabladet har i sin nettutgave publisert nyheten om at Sola kommune skal få egen side på Facebook. Venstre har arbeidet for en mer tilgjengelig kommuneadministrasjon, og synes dette er et skritt i riktig retning. Så lenge Facebookplattformen brukes som kommunikasjonsmiddel mellom kommune og innbygger og Sola kommune setter inn ressurser for å opprettholde et høyt nivå på informasjonsflyten, er dette en bra utvikling.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Sola Venstre har flere punkter i sitt program for det kommende kommunevalget hvor vi tar til orde for en åpnere kommune.

Vi ønsker blant annet et mer tilgjengelig Servicekontor med lengre åpningstider. det skal være mulig å kunne få hjelp ved Servicekontoret utenfor ordinær arbeidstid, og det bør derfor åpnes opp for flere langdager enn den ene som foreligger nå.

Sola Venstre ønsker også å gjøre det enklere å kommunisere digitalt med kommunen og at alle nødvendige skjemaer skal kunne hentes og leveres over nettet.

Når kommunen nå kommer på banen og lover lettere kommunikasjon med de kommuneansatte, er dette også et skritt i samme retning. Vi ser derfor frem til at arbeidsgruppen i kommunen har utarbeidet en ferdig plan for hvordan Facebooksiden til Sola kommune skal kunne brukes og håper at dette gjør dialogen med kommunen enda enklere enn idag.

Mer om saken i Solabladet.

Pc, data, klasserom, elev, skole

Foto: Microsoft

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**