Vellykket besøk av Ola Elvestuen i Kristiansund

Et tettpakket program med kulturaktører og representanter fra oljenæring og oppdrettsnæring ble avviklet torsdag 30.juni. Lærerikt besøk for alle i delegasjonen. Kristiansund Venstre er veldig stolt over å få vist frem den store aktiviteten som er i Kristiansund og omegn innenfor en bredde av virksomheter.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Bystyresalen

Foto: KA

Dagen startet med en omvisning kulturbeltet på Innlandet og sundbåttur til Kirklandet.
Møte på formiddagen med representanter fra Nordmøre museum, Kristiansund Kirke Kunst Kultur Akademi og Prosjekt kulturminnevern. Etter lunsj besøkte delegasjonen Vestbase AS og fikk orientering og omvisning på basen. Deretter besøk hos Lerøy Hydrotech A/S med orientering om virksomheten og omvisning på anlegget med Hydral A/S

For Nordmøre Museum orienterte direktør Ståle Tangen. KKKKA var representert ved Margareth Rensvik og Ingebjørg Nomeland. Prosjekt Kulturminnevern ble presentert av Toril Skram. Operaen i Kristiansund var forhindret fra å møte pga ferieavvikling. De sendte over en presentasjon som ble delt ut.
Planene for nytt Opera-og kulturhus ble lagt frem senere på dagen ved gjennomgang av prospekt. Vestbase A/S ga sin orientering og omvisning ved Kjetil Bjerkestrand, sjef administrasjon/økonomi. Lerøy Hydrotech A/S ble presentert av produksjonssjef Pål Kleven.

Delegasjonen besto av:
Ola Elvestuen — nestleder i Venstre
Frøydis Austigard – Fylkestingmedlem og medlem av Kulturutvalget
Sara Giskegjerde Unge Venstre-medlem
Pål Farstad- leder i Kristiansund Venstre
Ragnhild Helseth – gruppeleder i bystyret i Kristiansund og leder for Komité barnehage, skole, kultur

Elvestuen i K. Delegasjon

Prosjekt kulturminnevern