Bystyrets flertall ønsket ikke opptrapping av båtavgiften

Med utgangspunkt i ad-hoc utvalgets tilaksliste vedtok bystyret ulike tiltak for disponering av kommunale havner. Harald A. Eriksen (H) fikk med 22 mot 8 stemmer gjennomslag for at det ved fremtidige etableringer av båthavner vurderes innskudd og lavere årlig leie for båtplasser og henviste bl.a. til eksempel i Farsund kommune.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Jan Einar Henriksen (V) mente båtplassene var dyre nok og det var bystyrets flertall enige i

Foto: Jan Einar Henriksen

Jan Einar Henriksen (V) fremmet forslag om å stryke innstillingens punkt E som gikk ut på at rådmannen skulle vurdere en gradvis opptrapping av pris for båtplassleie i Risør. Henriksen mente prisen for leie av kommunale båtplasser allerede var høy nok og det mente også et flertall av bystyrets representanter og forslaget ble vedtatt med 21 mot 9 stemmer.

Randi Gunsteinsen (AP) fikk ikke medhold i sitt forslag om å fjerne 2. setning i punkt C, som gikk ut på at det skulle vurderes mulighet for privat eierskap og drift av kommunale båtplasser ved Karolina og Hødnebøkilen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**