Spør om Frostaveien

Venstres Karl M. Buchholdt vil i et spørsmål i kommunestyret på onsdag spørre om hvilke tiltak ordfører Robert Svarva vil iverksette for å få rustet opp fylkesveg 753 mellom Åsen og Frosta. – Det er flere flaskehalser som må opprustes på denne strekningen, sier Buchholdt, og viser til gang- og sykkelveg mellom Åsen og Åsenfjord, linjeføring på veien og utbedring av Hoplatunnelen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Karl Meinert Buchholdt

Foto: Fotograf Hattrem

Det er opp mot utarbeidelsen av den nye fylkesvegplanen for Nord-Trøndelag at Buchholdt stiller spørsmålet. Dette arbeidet vil bli startet opp i løpet av nær fremtid, og her vil kommunene bli bedt om å prioritere strekninger for veiopprusting. Fylkesvei 753 er en viktig ferdselsåre i sørdelen av kommunen og det er behov for opprusting av veien på begge sider av kommunegrensen.

-Venstre vil ha en helhetlig utbygging av denne veien, sier Buchholdt, som også nevner et sterkere samarbeid mellom Levanger og Frosta kommuner som en mulighet for å få til en helhetlig veiopprusting. —Dette på grunn av at kampen om pengene til opprusting av veier i stor grad handler om helhetlige samferdselsprosjekter, sier Buchholdt.

Han forteller om behov for bedre fremkommelighet, økt standard og bedre trafikksikkerhet på denne strekningen. -Helhetlig opprusting av fylkesvei 753 er et viktig for å sikre vekst og utvikling i Åsen og nå forventer jeg at ordfører Robert Svarva t ar grep og kommer seg på banen, avslutter Karl M. Buchholdt i Levanger Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**