Grorud Venstre tok ordet i åpen halvtime

I Bydelsutvalgets åpne halvtime tok Venstres 2. kandidat til Bydelsutvalget, Lars Olav Fosse, opp saken om ridehus på Nordtvet gård.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Lars Olav Fosse

Lars Olav Fosse kritiserte den lange prosessen og den behandlingen familien Lunde har fått av bydelen. Han sa at det er avgjørende at det blir slutt på trenering og ansvarsfraskrivelse fra bydelens side, og at administrasjonen og bydelsutvalget nå følger opp forliket mellom Venstre og byrådspartiene, om å gå i dialog med driverne av ridesenteret for å sikre driften og realisering av et ridehus på Nordtvet gård.

– Jeg ble opprørt av å høre historien om hvordan Bettina og resten av familien Lunde er blitt behandlet i denne saken. Med minimal støtte fra det offenlige og stor egeninnsats har de gitt et unikt tilbud til bydelens barn og unge. I flere år er de blitt forespeilet et ridehus på gården, for så å oppleve at de øremerkede midlene er blitt omdisponert. Det er ikke slik bydelen skal behandle lokale ildsjeler og frivillig innsats, sier Lars Olav Fosse.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**