Fylkesvei 17-prosjektet må videreføres til Ytre Namdal

-Den nye fylkesvegen til Ytre Namdal må gå i ytre strøk, Lund via Namsos, mener Venstres gruppeleder i fylkestinget, Trond Prytz. -Fylkesvei 17-prosjektet har vært en pådriver i Namdalen. Det må gå an å komme seg under Follafjorden for å komme til Nærøy, mener Prytz. Han tok opp saken under fylkestingets debatt i tilknytning til fylkesrådslederens tale.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Trond Prytz

Foto: Øystein Mørkved

Prytz er bekymret for at det holder på å utvikle seg en skjevhet i fylket. -Vi ser at sørdelen går av seg selv, med sterke FoU-miljøer og tunge hjørnestensbedrifter, sier Prytz. Han mener at målet må være å få Namdalen opp på samme nivå og å sikre gode investeringer i Namdalen.

Fylkesrådslederen snakket i sin tale om det grøderike Nord-Trøndelag, dette gjelder nok særlig det grøderike Innherred, sier Venstres gruppeleder i fylkestinget Trond Prytz. Han mener Nord-Trøndelag også har et ansikt mot sjøen og har et tydelig sørsamisk element. Han tok opp saken under fylkestingets debatt om fylkesrådsleder Alf Daniel Moens tale.

-Det er viktig å se på helheten i Nord-Trøndelag. Et mål må være å få ungdommen tilbake. For noen år siden ble Stiklestad, Saemijen Sitje og Norveg utpekt som de tunge fyrtårn i fylket, sier Prytz.

Les hele saken i Namdalsavisa.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**