Godt besøkt Venstre-stand under Markedsdagen

Det var overraskende mange Rådesokninger som trosset været og møtte opp på Markedsdagen i Råde sentrum lørdag. Mange av dem var innom Råde Venstres valgstand og fikk høre om Venstres politikk, samtidig som partiet fikk høre mange gode råd og ønsker for Rådes fremtid av de besøkende.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Ordførerkandidat Lilleng godt fornøyd med stand'en på Markedsdagen i Råde.

Ordførerkandidat Lilleng godt fornøyd med stand’en på Markedsdagen i Råde.

– Standen var godt besøkt, og vi fikk mange gode råd og ønsker fra de besøkende, forteller ordførerkandidat Christian Holstad Lilleng etter endt økt. — En slik valgstand gjør at politikken kommer nærmere folk, og ikke minst at vi politikere kommer nærmere velgerne.

Fredrikstad Venstres Gerard Doetjes.

De fem listekandidatene fra Råde og de to gjestene, Gerhard Doetjes og Erik Halvorseth fra henholdsvis Fredrikstad og Oslo Venstre, fikk mange spørsmål om Råde Venstres politikk, samtidig som mange ville snakke med Venstre-representantene om hvilke utfordringer og ønsker de som innbyggere av Råde hadde for fremtiden.

– Det er helt tydelig at vi har truffet en nerve ved valgsetningen "færre papirflyttere og flere varme hender i Råde kommune" og våre "16 tiltak for bedre oppvekstvilkår i Råde", fortsetter Lilleng. — Det er mange som har meninger både om eldreomsorg, oppvekstvilkår og annet i Råde, og vi fått mye skryt for at vi våger å ta tak også de vanskelige temaene som misbruk av barn og barnefattigdom. Spesielt er velgerne opptatt av at vi er veldig konkrete i hvilke tiltak vi vil sette inn. De er rett og slett lei av uspesifiserte valgløfter som "bedre omsorg", "bedre skole" eller "bedre miljø", de vil ha konkrete saker på bordet før de går til valgurnene, avslutter en godt fornøyd ordførerkandidat.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**