Kunnskapskampanjen: Ås Venstre på besøk til UMB

Venstre har store ambisjoner på kunnskapsfeltet, og er opptatt av å få tilbakemeldinger som gjør politkken enda bedre. – Venstres ambisjon om å besøke 700 kunnskapsinstitusjoner, er for oss å ta ombudsrolle som politikere på alvor og sette folk først, sier Inge Solli.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Schytz lærer mye ved UMB

Foto: Gisle Bjørneby

Leder i Ås Venstre og 2.kandiat til fylkestingsvalget, Solveig Schytz hadde med seg fylkesvaraordfører Inge Solli på besøk til UMB, og ble møtt av rektor Hans Fredrik Hoen og prorektor Mari Sundli Tveit.

Mange utfordringer
Ledelsen på UMB gav en god innføring i utfordringene UMB står overfor med sterk økning i både studenter og ansatte. Hoen og Sundli Tveit løftet særlig fram behovet for bedre kollektivtransport til og fra Ås og UMB, det store behovet for nye studentboliger og behovet for fullfinansierte studieplasser. Det er også et stort etterslep på vedlikehold av den verneverdige bygningsmassen ved UMB.

Ås som attraktivt sted
Ledelsen ved UMB løftet fram utviklingen av Ås og kommunens rolle som tilrettelegger og utvikler i den utviklingsfasen UMB nå går inn i, med fusjonsprosessen med Norges Vetrinærhøyskole og den utbyggingen som skjer fram mot 2018. Ledelsen ved UMB er opptatt av sentrumsutviklingen i Ås, at vi får et aktivt og attraktivt Ås sentrum med kulturtilbud, næringsliv og godt tjenestetilbud.

– Det er flott å få så mange konkrete og gode innspill til både lokal, regional og nasjonal politikk fra dem som virkelig kjenner hvor skoen trykker sier Solveig Schytz.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**