Formel-1-bane vraket: Røyken Venstre jubler

– Dette er fantastisk gode nyheter. At planutvalget vraker det planlagte racersenter med størrelse på Formel-1-bane, viser at politisk engasjement og debatt fører frem, kommenterer leder i Røyken Venstre, Rebekka Borsch, beslutningen om å stoppe utbyggingsplanene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Røyken Venstre, her lokallagsleder Rebekka Borsch og gruppeleder Lasse Thue, gikk i mot det planlagte racersenter.

Foto: privat

På kveldens møte bestemte politikerne at de vil sette en stopper for racersenteret som er planlagt i Årosmarka. Protestene mot raceparken var sterke i befolkningen. Det viste ikke minst folkemøtet i regi av Røyken og Hurum Venstre, der over 250 mennesker deltok i debatten.

– Røyken Venstre har alltid vært i mot disse planene. Jeg har tidligere kalt prosjektet for et luftslott. Kveldens beslutning er gledelige nyheter for innbyggerne i Røyken, særlig for dem rundt Åros. Lokallaget vårt er stolt over å ha bidratt konstruktivt i debatten mot prosjektet. Nå har også de andre partiene innsett at dette var fullstendig overdimensjonert og ikke til kommunens beste, kommenterer Rebekka Borsch.

Les mer om vedtaket i RHA

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**