Marthe Frette

Et av av de sterkeste Venstre-lagene i Troms har valgt et helt nytt medlem til å toppe lista: Marthe Frette stiller for Målselv Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Marthe Frette

Foto: Gunn Schønning Jakobsen

Marthe Frette er utdannet designer, men har for tida jobb som rådgiver/bibliotekar ved Høgtun vgs. Hun har er særlig opptatt av skole- og oppvekstpolitikken i kommunen. Som FAU-leder på Olsborg har hun allerede vært involvert i skoledebatten i Målselv.

Marthe er har også vært aktiv i Mållaget med tilliggende kulturelle arrangementer. Hun kommer opprinnelig fra Odda, men har allerede bodd i mange år på Olsborg med mann og fire barn.

-Jeg vil jo være helt ny i politikken, så det er bra å ha 30 navn etter meg på lista som kan støtte meg, sier Marthe som etterfølger Vidkunn Haugli som har toppet lista i 40 år. Han kan fortsatt komme inn fra sin 31. plass… På listetoppen har hun med seg lokallagsleder Rolf Austgard, Janne Karin Stenvold og Roar Sollied.

Marthe Frette fikk allerede i år delta på sitt første Landsmøte og hun har også deltatt på fylkesårsmøtet og lokalpolitisk nettverks samlinger utenfor Målselv etter nominasjonen i januar. Hun er klar til å lede Venstres neste kommunestyregruppe.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**