Jan Meyer er ordførerkandidat

Jan Meyer er Venstres neste ordførerkandidat i Kvæfjord, der Venstre har vervet i inneværende periode.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

-Det er mange positive tiltak på gang i kommunen nå som jeg vil arbeide for å videreføre, sier Meyer. -Jeg kan nevne næringsarbeid, satsing på alterantiv energi og tilrettelegging av sentrumsnært boligfelt. Kommunikasjonen trenger et skikkelig i hele kommunen, og vi må satse på veiutbedringer og -vedlikehold. Jeg er opptatt av å utvikle og føre videre det gode omdømmet kommunen har fått, ikke minst i Lillian Hessens ordførertid.

Jan Meyer

Foto: privat

Jan Meyer har vært medlem i Venstre siden slutten av 1960-tallet. Han har vært vararepresentant til fylkestinget i Troms og til samferdselsutvalget. Han har vært i kommunestyret, leder av bygningsråd (teknisk utvalg), medlem i helse- og sosialutvalget, skolestyret, friluftsnemnda, råd for funksjonshemmede og eldre, og i Overformynderiet.

Jan Meyer har vært tilsatt ved Høgskolen i Harstad siden oppstarten i 1983. Han har vært rektor, studiesjef og hatt andre ledende oppgaver ved høgskolen. Han har også deltatt i nasjonale råd nedsatt av departeementet. Jan Meyer er nå førstelektor og stillingen innbefatter forskning og undervisningen og han deltar der i nasjonale og internasjonale fora.

Ordførerkandidaten er født og oppvokst på Berg i Kvæfjord. Han har vært aktiv innafor idrett og kultur i kommunen. Han har vært leder av Kvæfjord IL og har trenerutdanning innen langrenn, friidrett og C-trenerutdanning i løp. Han har hatt lederoppgaver innenfor den tidligere Ofoten og Sør-Troms skikrets. Han er i dag rennleder for Kvæfjordrennet og Kvæfjordmarka Rundt på ski. Jan er aktiv sanger og har i flere perioder vært leder av Kvæfjord mannskor og Kvæfjord Blainnakor.

Meyer har både erfaring og personlige egenskaper som gjør han til en kvalifisert ordførerkandidat.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**