Demokratisk rettigheter

Jon Gunnes kommenterer dagens oppslag i Adresseavisa hvor Kristian Dalberg Hauge kritiserer Rødt for å misbruke LO i valgkampen. – Partipolitisk sammensetning i et demokratisk valgt styre kan man bare ta til etterretning, ikke kritisere som sådan, sier ordførerkandidat Jon Gunnes.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Både Kristian Dahlberg Hauge og Arne Byrkjeflot har viktige poeng i denne saken. Kristian ved å gjøre velgerne oppmerksom på at det er Rødt som klart dominerer LO i Trondheim og Arne ved å presisere at LO er en viktig debattdeltaker frem mot valget. Venstre svarer alle demokratiske organisasjoner når de vil vite Venstres syn på forskjellige politikerområder. Av og til er det mitt parti som kommer godt ut og andre ganger vet vi at vi ikke svarer til forventningene. Her er et eksempel på hvor Venstre kommer godt ut:

• Venstre stikker av med soleklar seier i en undersøkelse utført av studentpolitikere i Oslo. I partiprogrammet til Venstre i Oslo er ordet student nevnt hele 27 ganger, noe som er 10 flere ganger enn Rødt som kommer på en andreplass. Les hele saken på Universitas nettsted her

Du kan lese hele Oslo Venstres partiprogram her

At vår politikk blir sammenlignet med andre partier er et ledd i samfunnsdebatten og det må vi tåle. Vi synes det er mye verre at LO-lederen nasjonalt automatisk sitter i Arbeiderpartiets ledergruppe.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**