Videregående skole er også Tromsø-politikk

Både Kvaløya og Tromsdalen videregående skoler skal nedlegges. Breivang og Breivika vgs. skal slås sammen. Dette foreslår Troms fylkeskommune. Men Tromsø kommune har ingen planer om å uttale seg om saken. – Høringsfristen går ut 15. mai og Tromsø kommune har ikke engang tenkt å uttale seg om en så stor omlegging av strukturen på de videregående skolene i kommunen, konstaterer en meget oppbrakt Jonas Eilertsen (V).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Jonas Stein Eilertsen

Foto: Tromsø Venstre

Han mener kommunens politiske ledelse sover i timen, og bruker harde ord om saken.

– At Tromsø kommune unnlater å gi en høringsuttalelse må være en blanding av arroganse og latskap. Og jeg vet ikke hva som er verst av disse, erklærer Eilertsen.

Venstrepolitikeren mener kommuneledelsens passivitet når det gjelder en så viktig skolesak er utilgivelig.

I alle andre kommuner står ordførerne opp på rekke og rad og taler sin kommunes interesse i slike saker. Men i den viktigste skolesaken i Tromsø de neste 20-30 årene skal altså kommunestyret holde seg helt taus, sier Eilertsen.

Han håper nå at saken blir utsatt og at kommunen og Tromsø-politikerne kan komme på banen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**