Venstre aprilvinner

Venstre er meningsmålingenes aprilvinner. Venstres gjennomsnitt i april ble på 5,3 prosent mot 4,1 prosent i mars. – Dette er en god belønning for alle de lokale tillitsvalgte rundt omkring i hele Norge som gjør en kjempejobb, sier Helge Solum Larsen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Helge Solum Larsen, Trine Skei Grande og Ola Elvestuen.

Foto: Steinar Haugsvær

– Systematisk organisasjonsarbeid, rekordhøyt antall valglister til høstens kommunevalg og vellykket landsmøte med bred politisk profil, ser ut til å gi resultater, sier Venstres nestleder.

Nettstedet Poll of polls utregninger viser ellers små endringer fra mars til april. Det er også framgang for Ap, Sp og KrF og tilbakegang for Høyre og SV.
Les mer på NRK her >> Gå til Poll of polls her >>

Gjennomsnittet gir Ap 29,3 prosent (+1,1 prosentpoeng og 53 representanter), H 27,0 (-0,2 — 46), Frp 18,9 (-3,2 — 33), SV 5,8 (-0,2 — 10), Sp 5,3 (+0,4 — 9), KrF 5,0 (+0,6 — 8), V 5,3 (+1,2 — 10), Rødt 1,6 (0,0 — 0).

Terje Breivik

Foto: Gunn-Torill Homme Mathisen

Også gode kommunemålinger
– Vi noterer i tillegg at vi ligger godt an på lokale meningsmålinger. På Pollofpolls beregning av snittet på alle registrerte kommunemålinger, har Venstre 5,7 prosent oppslutning blant velgerne. Det gir oss stå-på-vilje når vi nå bare er måneder unna det viktige lokalvalget, sier Venstres generalsekretær, Terje Breivik. Les mer her >>