Fylket må dekke kostnadene for gang- og sykkel (GS) veg med lys langs Fv416

Rådmannen anbefaler overfor formannskapet at Fylkeskommunen først og fremst må avklare finansiering av tiltak langs Fv416 (parsellen fra Frydendal til Østebø) og mener det er urimelig om Risør som eneste by å innføre brukerfinansiert løsning for å få til en ønsket utvikling.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Øystein Haga (V) og de øvrige medlemmene i fylkesutvalg og fylkesting må ta ansvar for at Risør får en god tilførselsveg og et fullskala nytt Vinterkjærkryss

Foto: Jan Einar Henriksen

Rådmannen lister i sin innstilling opp de uempene det vil medføre for lokalsamfunnet Risør dersom brukerfinansiering (bomstasjn) blir etablert for å få til utbedring langs Fv416.

Risør Venstre mener Fylkespolitikerne må finne løsninger for å skaffe midtdeler på E18 fra Tvedestrand til Akland, nytt Vinterkjærkryss og GS veg med lys fra Akland til Risør.

Risør Venstre mener også at formannskapet straks må reetablere den oppnevnte veggruppen slik at alle representantene blir sentrale politikere for å holde oppe trykket mot sentrale myndigheter og Fylkespolitikere fremover. Bystyret har bevilget midler til promotering g det er svært viktig for Risør at den aktuelle veggruppe har fullt fokus frem til de viktige avgjørelsene tas. Dette hensynet er viktigere å ivareta enn hensynet til de valgte medlemmene, som etter Risør Venstres mening må ha klar forankring i sentrale politiske nivå.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**