Venstre stiller med en sterk liste

Risør Venstre har mange dyktige listekandidater, som sammen med våre aktive politikere og medlemmer har en utrolig bredde i både politisk og faglig kompetanse Det er meget viktig når vi nå skal ta fatt på de utfordringene Risør står ovenfor fremover påpeker ordførerkandidat Dag Jørgen Hveem, som tror Risør Venstre vi gjøre et godt valg også i 2011.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Jeg gleder meg til valgkampen og tror Risør Venstre gjør et godt valg også i 2011 sier en optimistisk ordførerkandidat for Risør Venstre, Dag Jørgen Hveem

Foto: Trond Svenningsen

Det er også en styrke for listen at hele Venstres bystyregruppe har takket ja til å stille til valg for en ny periode, og derigjennom sikre nødvendig kontinuitet og politisk erfaring innad i gruppen. Det er jeg veldig glad for, sier Risør Venstres ordførerkandidat Dag Jørgen Hveem. Min arbeidsgiver er også kjent med at jeg stiller som ordførerkandidat ved høstens kommunevalg, sier Dag Jørgen og legger til at han gleder seg til å ta fatt på oppgaven som ordfører i Risør dersom valgresultatet skulle legge forholdene tilrette for det.

Men først skal vi gjennom en spennende valgkamp sier en meget optimistisk ordførerkandidat med en klar målsetting om å opprettholde eller forbedre det gode valgresultatet fra 2007 da Risør Venstre fikk 13,8 % av de avgitte stemmene.

Ved kommunevalget i 2007 gikk Risør Venstre til valg med klare mål og har i løpet av denneperioden oppnådd en måloppnåelse som er utrolig bra, ikke bare for Risør Venstres velgere, men også for hele lokalsamfunnet. Venstre har ikke 100 % score, men resultatet er så bra at det uansett er å betrakte som en innertier i forhold til de resultat vi har hatt i tidligere perioder. I private næringer iverksettes endringer i løpet av 1-3 år, mens det i det kommunal virksomhet tar opp mot 3-5 år å iverksette endringer, og med den støyen som oppstod fra opposisjonen etter sist valg snakker vi snarere om 5-7 år før vi ser resultatene av de endringsprosesser som de borgerlige partiene har iverksatt, sier leder i Risør Venstre Jan Einar Henriksen.

Å jobbe sammen i team gir mye bedre resultat enn om vi står hver for oss. Det har vært styrken for de borgerlige partiene i denne perioden sier leder i Risør Venstre Jan Einar Henriksen, som håper det gode samarbeidet fortsetter også i kommende periode

Foto: Jan Kløvstad

Selv om det til tider har støyet rundt Venstre i enkeltsaker vil ettertiden vise at vi gjorde noen nødvendige politiske grep i inneværende valgperiode. Jeg tror også at innbyggerne og ansatte innerst inne ønsker seg politikere som tør stå oppreist i blåsten og ta den politiske belastningen det er med å gjennomføre nødvendige tiltak for å snu den negative trenden Risør var inne i ved starten av denne valgperioden. Samlet sett mener jeg at alle de borgerlige partiene har oppnådd bedre resultat ved å stå sammen om viktige politiske saker. Noen vil nok hevde at det enkelte parti blir lite synlig, men det tror jeg ikke er tilfelle sier Henriksen. Vi har jo alle fremmet våre partisaker og vært aktive pådrivere i alle politiske fora og det tror jeg er klart synlig også for våre velgere.

Selv om jeg synes pressedekningen til tider har har vært for ensidig tror jeg velgerne merker seg hvem som sikret åpning av avdeling 1 på sykehjemmet, ny veg med fortau og lys på Hope, ny veg til Åkvåg, asfalt til Gloppe, Holmen, Flisvika, lys i Urheia, data til elever og lærere, oppgradering av toaletter på skolen, oppgradering av fagrom på skolen, reduksjon av restanser ved byggesak, at Risør nå fremstår som en JA kommune, fokus på lokalt næringsliv, skole på Søndeled, vann og kloakk til Hødnebø/Røysland, økt støtte til elever med spesielle behov, fokus på Fv 416 og nytt Vinterkjærkryss, økt satsing på kunst og kultur, økte tilskudd til lag og foreninger, nye kunstnerstipend osv osv

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**