Odd Sverre Aasbø

Odd Sverre Aasbø er født i 1965 og har vært gift med Kristin i 21 år og pappa til to flotte voksne jenter, Stina (18) og Maja (17). Odd Sverre er også en av våre nye listekandidater og du finner ham på 8. plass på Risør Venstres valgliste til høstens kommunevalg.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Odd Sverre Aasbø er en av Risør Venstres nye listekandidater og du finner ham på 8. plass ved høstens kommunevalgliste for Venstre.

Foto: Venstre

Odd Sverre er født og oppvokst på Hisøy ved Arendal. Flyttet til Risør i 1986. Har de siste 11 årene vært ukependler til Oslo hvor han er kommunikasjonsrådgiver i Delta, en av landets største arbeidstakerorganisjoner.

Bakgrunn i Venstre:
Ble medlem av Venstre i 2007

Fritid:
"Hobbyforfatter". Har skrevet to bøker som ble utgitt i henholdsvis 2008 og 2009. Men mesteparten av fritiden de siste 8 årene er brukt på vervet som leder av Risør Håndballklubb.

"Brenner for "

KULTUR: Frivillighetsbyen Risør:
Det er så utrolig viktig at Risør fortsetter å legge forholdene til rette for å opprettholde satsingen på kulturområdet. Da snakker jeg ikke først og fremst om den etablerte kunstsatsingen, men derimot om den eventyrlige frivillige innsatsen som blir lagt ned i Risør år etter år. Det er faktisk ikke mange kommuner som kan måle seg med det tilbudet vi kan vise til innen for eksempel idrett, musikk eller teater. Og mesteparten er basert på ren frivillighet. Derfor vil jeg jobbe for at dette arbeidet styrkes. Jeg vil at kommunen skal se på behovet for eksempel for å bygge scener og øvelseslokaler til musikk og teatermiljøene, jeg ønsker også sterkt at kommunen skal bygge ny idrettshall og kunstisbane, eventuelt også en ny kunstgressbane. Ved hjelp av en styrket satsing på dette området vil Risør være enda mer attraktiv for både barn og ungdom, men ikke minst familier i etableringsfasen.

Dette samme gjelder den fantastiske jungelen vi har av atraktive og levende festivaler. Risør Kommune må bli mye bedre til å være i dialog med disse for å avdekke fremtidige behov. Både trebåtfestivalen, kammermusikkfesten, bluegras festivalen, Risør Jam, fotofestivalen og den nyetablerte Holmen festivalen gjør Risør rikere!

I tillegg finnes det mange ildsjeler i Risør som gjør en fremragende innsats på kulturfronten og kan vise til flotte resultater som "Kulturnatten" og "Brune dager". Dette er arrangementer som må pleies i langt større grad.

MERKEVARE- OG OMDØMMEBYGGING et styrket omdømme kan ikke politisk vedtas, men arbeidsinnsatsen for å styrke omdømmet kan:
Er det en ting Risør vil trenge i årene som kommer er det er styrket positivt omdømme. Uten dette vil vi slite med å få økt innbyggertallet og få vekst i turismen. Derfor er det viktig at dette arbeidet kommer inn i ordete forhold. Mitt mål er at Risør i løpet av 2011 igangsetter et prosjekt som skal jobbe med et styrket omdømme.

Er generelt en stor optimist, både på egne vegne, men også på vegne av Risør. Jeg mener at alt er mulig om man bare tror tilstrekkelig på det.

Odd Sverres motto:
Sikter du på stjernene treffer du i hvert fall tretoppene!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**